وبلاگ جنت سادات | به نام امیر عشق به یاد امیران یاران جنگ یاد شهدا امام شهدا

وبلاگ اختصاصی جنت سادات، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

وبلاگ جنت سادات | به نام امیر عشق به یاد امیران یاران جنگ یاد شهدا امام شهدا

وبلاگ اختصاصی جنت سادات، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی

وبلاگ جنت سادات | به نام امیر عشق به یاد امیران یاران جنگ یاد شهدا امام شهدا

وبلاگ اختصاصی و طرح ها و مطالب حساب رسمی اینستاگرام جنت سادات

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

پوستر/ روی ترکمن چای سفید شد

سه شنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۱۰ ق.ظ

مذاکره‌کننده ارشد ایران با FATF ممنوع‌الخروج شد


میثم نصیری احمد آبادی



یک مقام آگاه گفت: مذاکره‌کننده ارشد ایران در کارگروه ویژه اقدام مالی FATF و رئیس مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی مستقر در وزارت امور اقتصادی و دارایی، ممنوع‌الخروج شد.

یک مقام آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: مذاکره کننده ارشد ایران در کارگروه ویژه اقدام مالی FATF و رئیس مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی، مستقر در وزارت امور اقتصادی و دارایی ممنوع الخروج شد.

طبق اطلاع خبرنگار فارس، ظاهرا دلیل ممنوع الخروج شدن میثم نصیری احمدآبادی این بوده که وی با حضور در کنسولگری امریکا در کشور امارات درخواست تابعیت برای خود و خانواده‌اش کرده است. همچنین یکی از بستگان نزدیک نصیری احمدآبادی هم ساکن و تبعه کشور آمریکا است.

گفتنی است، فرد یاد شده مسئولیت پیگیری و پیاده سازی ضوابط، دستورالعمل‌ها و مذاکره با مسئولان ارشد کارگروه اقدام مالی FATF در داخل کشور را بر عهده دارد.

به گزارش فارس، FIU یک سازمان متمرکز، ملـی و مستقل اسـت کـه مسئولیت دریافت (در صـورت کسـب مجـوز، درخواست)، تحلیل و بررسی و سپس ارجاع موارد افشایی اطلاعات مالی بـه دسـتگاه‌های مـرتبط را بـر عهده دارد.

بر این اساس، سرپل همکاری اطلاعاتی در حوزه‌های مالی با کشورهای خارجی همین نهاد است و در صورت پیوستن ایران به کنوانسیون‌های پالرمو و سی اف تی نهاد همکار همین واحد اطلاعات مالی است.

از وظایف مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی دریافت، تجزیه و تحلیل گزارش‌های تراکنش‌های مشکوک و سایر اطلاعات مربوط به پولشویی، جرایم منشاء مرتبط و تامین مالی تروریسم و ارسال نتایج به دست آمده به مراجع ذیصلاح است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی